fredag 10. juni 2016

No er det søren i meg sommer'n igjen!

Opp og ut å vekke sola 
så lita tid på denna jorda 
kom deg opp på himmelen 
nå er det søren i meg sommer'n. 

Årets første bad i Hestadfjorden - forfriskande kjølig i sommarvarmen!

me kan ikkje sova bort sumar natt 
ho kan ikkje ligga der heilt forlatt 
no livda det i lund og kratt 
og vi kan høyre både fest og skratt 

opp og ut å vekke sola 
så lite tid på denna jorda 
kom deg opp på himmelen 
nå er det søren i meg sommer'n 

Nå kan vi sitte der på trammen 
å se på sol oppgangen sammen 
bare fryd og gammen 
har du kaffen så har jeg drammen 

opp og ut å vekke sola 
så lita tid på denna jorda 
kom deg opp på himmelen 
nå er det søren i meg sommer'n.

å når morgenen står opp så snill og stor
og speila seg i vår fjord 
det dufter i fra dogfriskt jord 
og vi kan kjenne at livet gror 
ja vi kan kjenne at livet gror. 

Padling i blikkstille vatn med skyfri himmel
- det vi drøymer om heile vinteren!

opp og ut å vekke sola 
så lita tid på denna jorda 
kom deg opp på himmelen 
nå er det søren i meg sommer'n 

opp og ut å vekke sola 
så lite tid på denna jorda 
kom deg opp på himmelen 
nå er det søren i meg sommer'n 
søren i meg sommer'n 
søren i meg sommer'n igjen.
(Henning Kvitnes)



Eikelandsfossen - frodig og brusande grunna stor snøsmelt i fjellet

1 kommentar:

  1. Så koselig et innlegg med fine bilder og dikt attåt! Ja, disse forsommer-dagene er gull verdt, lyse og fine. Alltid en nedtur når sola snur, synes jeg. Men god sommer! Vi får håpe på en fin juli i år....

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett

Eg vert veldig glad om du har lyst til å leggje igjen ein kommentar når du har vore innom bloggen min! Og kom gjerne med spørsmål om turar og turmål :)!