søndag 16. november 2014

To nye niper: Høgenipa (574 moh) og Endestadnipa (763 moh) i Eikefjorden


Frå toppen av Endestadnipa får ein flott utsikt mot dei tre fjella eg aldri blir lei av så sjå: Keipen, Plogen og Saga i Ålfoten.
Midtbønipa i Nordalsfjorden er toppen nærast til høgre i biletet. 

Fjella i området rundt Eikefjorden og Nordalsfjorden i Flora er ofte kalla for "niper". 
Eg kan nemne nokre: 

Etterkvart har eg vore på mange av desse, 
og i dag fekk eg med meg 2 nye: 
Høgenipa (574 moh) og Endestadnipa (763 moh)

Turen er skilta frå bilvegen, og er særs godt merka
med pålar og steinar med oransje maling.

Turen har stått på lista ei stund, men den rette augneblinken har ikkje vore til stades - før i dag! Eg var eigentleg litt usikker på kor "bra" denne turen ville bli når eg trass alt har vore på mange av dei andre nipene i dette området - men etter å ha sett nokre instagrambilete frå toppen, fann eg ut at denne måtte prøvast. 

Konklusjon: dette er ein tur som absolutt kan anbefalast! Sjølv om det er mange kjente turmål i kring, er det alltid noko nytt å sjå, og det er alltid kjekt å sjå dei ulike fjella frå nye vinklar. Eitt ekstra pluss for meg, var at eg kunne skimte Jonstadvatnet ved Jonstadstølen. Det er faktisk ikkje så veldig ofte vi ser det når vi er på tur.

Turomtale finn du både på Eikefjord.net sine sider, og på ut.no, men dei korte turfakta er som følgjer: 

Start: Fossheim - Storebu (startpunkt rett etter Eikefjord camping)
Tid: 3 t opp / 2 t ned (turvande klarar turen greitt på inntil 2 timar)
Høgd: 165 - 574 - 763 m.
Lengd: 2 km til Høgenipa - 5 km til Endestanipa (ein veg)
Kartblad: Eikefjord 1118 II


Kart Endestadnipa-600
Kartutsnitt frå turen - henta frå www.eikefjord.net sine sider
Turen er litt bratt i starten, og dei første 1,5 km går du inne i skogen. Etter dette har du derimot flotte utsiktspunkt heile vegen. Som sagt, her er det svært godt merka, så lett å finne fram!

På veg opp gjennom skogen får du nokre få glimt av utsikta som ventar deg. 

Og vel gjennom skogsfeltet, er det denne utsikta du får sjå! Øyane vest av Flora. 
 Høgenipa: 
Postkasse med bok på Høgenipa (574 moh) og skilt som viser vegen vidare.
Vatnet du skimtar langt bak til venstre i biletet, er deler av Jonstadvatnet. 

Vegen vidare mot Endestanipa.

Varden på Høgenipa - siktretning vestover mot Flora

På veg frå Høgenipa mot Endestadnipa, må du først gå ned att til Torsvatnet.
I enden av dette vatnet ligg ein demning. Her kjem det også opp ein sti frå Langedalen. 
 Endestadnipa:
Flott og majestetisk varde på Endestadnipa


Det lønar seg å ta turen forbi varden og heilt ut på kanten. Her ser eg attende til varden, og fjella Alnakken (885 moh) og Blånipa (1121 moh) ved Ramstadheia i aust. Vatnet nede til venstre er Eimhjellevatnet/Storfjorden i Hyen.
Blånipa og Alnakken i sikte i austleg retning. 

Flotte fjell på rekkje og rad også nordover: Blånipa i Eikefjorden til venstre, lengst bak: Keipen, Plogen og Saga, og Midtbønipa nærast, midt i biletet. Fjella vidare til høgre, er delar av Ålfotenmassivet. 


Sola titta fram på veg ned att frå Endestanipa

På veg ned att frå Endestanipa og ned mot Torsvatnet. Høgenipa midt i mot. 

Takk for nok ein fin tur i Eikefjorden - og ikkje minst: takk for god merking!

Turen til Endestadnipa er også fin som skitur på vinteren med start frå Humlestøl på Ramstadheia, så her har du gode høve for ein fin tur - året rundt!

1 kommentar:

  1. Jeg er mektig imponert over alle turene som er så godt merka i fylket ditt! Her har nok Buskerud mye å lære og gjøre. God merking og info underveis gir jo turen en ekstra dimensjon. Artig å se og lese!
    Her blir det stort sett turer i bygda etter sti og veg denne tida av året. Venter på snøen og skiføret.....

    God mandagskveld fra Ingunn

    SvarSlett

Eg vert veldig glad om du har lyst til å leggje igjen ein kommentar når du har vore innom bloggen min! Og kom gjerne med spørsmål om turar og turmål :)!